Pressmeddelande april 2018

Tobias Martinsson, säljare, Stefan Björklund, vd, Markku Salo, säljare.

Finska transportinnovatören VAK öppnar servicecenter i Sverige

VAK är marknadsledande i Finland inom temperaturreglerade bilskåp och släpvagnar och en av de dominerande tillverkarna av transportutrustning i Norden. I Sverige är VAK:s dubbla lastplan riktiga storsäljare sedan många år. Sedan årsskiftet finns VAK Sverige AB på plats i Västerås.

Ladda ner pressmeddelandet

I VAK:s sortiment finns allt från användarvänliga och hållbara trailers, släpvagnar och skåp som FNA/FRC till produkter med hydrauliska mellanplan. Den egna link-innovationen V-Slider har gett företaget gott renommé, liksom VAK:s banbrytande krokutrustning.

– Vi har exporterat släpvagnar till Sverige sedan 1993, så våra konstruktioner rullar sedan många år på de svenska vägarna. Skillnaden är att vi nu finns på plats i landet och kan serva den svenska marknaden på ett helt annat sätt, säger Stefan Björklund, vd för VAK i Sverige.

Det nya servicecentret finns på Omformargatan 15 i Västerås men auktoriserade VAK-verkstäder finns givetvis över hela landet.

– Vårt mål med etableringen av VAK Sverige är att du både före och efter ditt köp ska få bästa tänkbara service. Våra säljare ser till att du får en produkt som verkligen passar dina behov, och tack vare VAK Eftermarknad får du tillgång till underhållstjänster, reservdelar och tilläggsförsäljning, säger Stefan Björklund.

För mer information:
E-post: stefan.bjorklund@vak.fi
Telefon: +358-20-76 56 309

VAK grundades 1972 i Finland utanför Åbo, där även den egna elementfabriken ligger. I koncernen finns mer än 500 anställda. Målen för affärsverksamheten är kvalitet, tillförlitlighet, mångsidighet, bästa kundservice, effektivitet och bevarad konkurrenskraft.

17.6.2020

Nya öppettider i sommar och från hösten framåt

I sommar är du välkommen till oss varje vardag mellan klockan 7 och 16. Från och med 17 augusti har vi öppet som vanligt igen, men utökar öppettiderna till klockan 23!

17.6.2020

Glad midsommar

På midsommarafton fredag 19 juni håller vi stängt. VAK önskar er alla en riktigt solig och skön helg!

27.4.2020

Trevlig Valborg och första maj

Sista april har vi öppet till klockan 18. På 1 maj stängt. VAK önskar er alla en riktigt skön och solig helg!