VAK bjuder in till invigning av Västerås Service Center

Pressmeddelande maj 2018.

VAK:s nya servicecenter och reservdelslager i Västerås slår upp dörrarna till öppet hus fredagen den 25 och lördagen den 26 maj. Kunder, samarbetspartners, journalister och andra intresserade är välkomna att bekanta sig med vår anläggning och träffa oss som servar den svenska marknaden. Vi bjuder självklart också på fika och någonting smått att äta.

Ladda ner pressmeddelandet

– Att vi nu finns på plats i Sverige innebär självklart ett stort lyft för våra kunder. Nu gäller det bara att branschen vet om att man inte längre behöver ringa till Finland angående våra transportlösningar, säger VAK Sverige AB:s vd Stefan Björklund.

Västerås Service Center har varit igång sedan årsskiftet. Här har VAK samlat allt under samma tak – kundtjänst, försäljning, nyleveranser, registrering. VAK Eftermarknad står till tjänst med service och underhåll, samt reservdelslager.

– Vi har även en servicebil som åker ut vid behov. Passa på att besöka oss under invigningen, vi vill gärna träffa så många i branschen som möjligt!

Datum: Fredagen den 25 maj och lördagen den 26 maj 2018.
Tid: Klockan 12–18 på fredag, 10–14 på lördag.
Adress: Omformargatan 15, Västerås.
GPS: 59.649076, 16.572315

För mer information:
Markku Salo, Platschef / Säljchef
E-post: markku.salo@vak.fi
Telefon: 070-321 47 05

Hans Karlsson, Administrationsansvarig
E-post: hans.karlsson@vak.fi
Telefon: 021-10 57 91

VAK grundades 1972 i Finland utanför Åbo, där även den egna elementfabriken ligger. I koncernen finns mer än 500 anställda. Målen för affärsverksamheten är kvalitet, tillförlitlighet, mångsidighet, bästa kundservice, effektivitet och bevarad konkurrenskraft.

18.6.2019

Glad midsommar

På midsommarafton fredag 21 juni håller vi stängt. VAK önskar er alla en riktigt solig och skön helg!

2.5.2019

Besök oss på transportmässan i Helsingfors

VAK deltar vid mässan som pågår 9 – 11 maj 2019. Vi hälsar våra kunder i Sverige välkomna till vår monter 7h50!

28.4.2019

Trevlig Valborg och första maj

Sista april håller vi öppet som vanligt. På 1 maj stängt. VAK önskar er alla en riktigt skön och solig helg!