VAK bjuder in till invigning av Västerås Service Center

Pressmeddelande maj 2018.

VAK:s nya servicecenter och reservdelslager i Västerås slår upp dörrarna till öppet hus fredagen den 25 och lördagen den 26 maj. Kunder, samarbetspartners, journalister och andra intresserade är välkomna att bekanta sig med vår anläggning och träffa oss som servar den svenska marknaden. Vi bjuder självklart också på fika och någonting smått att äta.

Ladda ner pressmeddelandet

– Att vi nu finns på plats i Sverige innebär självklart ett stort lyft för våra kunder. Nu gäller det bara att branschen vet om att man inte längre behöver ringa till Finland angående våra transportlösningar, säger VAK Sverige AB:s vd Stefan Björklund.

Västerås Service Center har varit igång sedan årsskiftet. Här har VAK samlat allt under samma tak – kundtjänst, försäljning, nyleveranser, registrering. VAK Eftermarknad står till tjänst med service och underhåll, samt reservdelslager.

– Vi har även en servicebil som åker ut vid behov. Passa på att besöka oss under invigningen, vi vill gärna träffa så många i branschen som möjligt!

Datum: Fredagen den 25 maj och lördagen den 26 maj 2018.
Tid: Klockan 12–18 på fredag, 10–14 på lördag.
Adress: Omformargatan 15, Västerås.
GPS: 59.649076, 16.572315

För mer information:
Markku Salo, Platschef / Säljchef
E-post: markku.salo@vak.fi
Telefon: 070-321 47 05

Hans Karlsson, Administrationsansvarig
E-post: hans.karlsson@vak.fi
Telefon: 021-10 57 91

VAK grundades 1972 i Finland utanför Åbo, där även den egna elementfabriken ligger. I koncernen finns mer än 500 anställda. Målen för affärsverksamheten är kvalitet, tillförlitlighet, mångsidighet, bästa kundservice, effektivitet och bevarad konkurrenskraft.

14.12.2020

God Jul & Gott Nytt År 2021

Vi har öppet dagarna runt jul och nyår – se våra öppettider här. VAK tackar alla kunder för det här året och önskar er en riktigt vilsam jul och ett 2021 utan smitta!

5.11.2020

Höstnytt från VAK Service Center

Nu utökar vi vår verksamhet med service på Hultsteins kylaggregat, service och försäljning av P-LIGHT-produkter, samt service av Zepro bakgavelhissar. Just nu får du 15 % rabatt på utfört arbete – passa på i november!

27.8.2020

Din säkerhet är viktig för oss

Du ska alltid kunna känna dig säker när du besöker VAK och Västerås Service Center. Vi följer därför Folkhälsomyndighetens rekommendationer, tillhandahåller handsprit och håller avståndet.