VAK bjuder in till invigning av Västerås Service Center

Pressmeddelande maj 2018.

VAK:s nya servicecenter och reservdelslager i Västerås slår upp dörrarna till öppet hus fredagen den 25 och lördagen den 26 maj. Kunder, samarbetspartners, journalister och andra intresserade är välkomna att bekanta sig med vår anläggning och träffa oss som servar den svenska marknaden. Vi bjuder självklart också på fika och någonting smått att äta.

Ladda ner pressmeddelandet

– Att vi nu finns på plats i Sverige innebär självklart ett stort lyft för våra kunder. Nu gäller det bara att branschen vet om att man inte längre behöver ringa till Finland angående våra transportlösningar, säger VAK Sverige AB:s vd Stefan Björklund.

Västerås Service Center har varit igång sedan årsskiftet. Här har VAK samlat allt under samma tak – kundtjänst, försäljning, nyleveranser, registrering. VAK Eftermarknad står till tjänst med service och underhåll, samt reservdelslager.

– Vi har även en servicebil som åker ut vid behov. Passa på att besöka oss under invigningen, vi vill gärna träffa så många i branschen som möjligt!

Datum: Fredagen den 25 maj och lördagen den 26 maj 2018.
Tid: Klockan 12–18 på fredag, 10–14 på lördag.
Adress: Omformargatan 15, Västerås.
GPS: 59.649076, 16.572315

För mer information:
Markku Salo, Platschef / Säljchef
E-post: markku.salo@vak.fi
Telefon: 070-321 47 05

Hans Karlsson, Administrationsansvarig
E-post: hans.karlsson@vak.fi
Telefon: 021-10 57 91

VAK grundades 1972 i Finland utanför Åbo, där även den egna elementfabriken ligger. I koncernen finns mer än 500 anställda. Målen för affärsverksamheten är kvalitet, tillförlitlighet, mångsidighet, bästa kundservice, effektivitet och bevarad konkurrenskraft.

19.12.2018

God Jul & Gott Nytt År

Vi har öppet dagarna runt jul och nyår – se våra öppettider här. VAK tackar alla kunder för det här året och önskar er alla en riktigt skön jul och ett lyckosamt 2019!

6.8.2018

Elmia Lastbil 2018

Premiär för VAK:s nyaste transportprodukter. VAK deltar på ELMIA LASTBIL-mässan i Jönköping 22-25 augusti 2018. Välkommen till vår monter U602:18 – här finns mycket nytt att se!

18.5.2018

VAK bjuder in till invigning av Västerås Service Center

Pressmeddelande maj 2018. VAK:s nya servicecenter och reservdelslager i Västerås slår upp dörrarna till öppet hus fredagen den 25 och lördagen den 26 maj.